dinsdag 21 februari 2012

Arabische sterren tijdens de Grammy Awards


De producer RedOne van Marokkaanse afkomst was genomineerd voor 'Album of the year' voor het album 'Born this way' van Lady GaGa. RedOne, waarvan zijn echte naam Nadir Khayat, is op dit moment een shooting star in hollywood. Na zijn succes met het album van Lady Gaga, heeft hij voor Jennifer Lopez, Pitbull en Enrique Iglesias mogen werken. Helaas ging de award dit jaar aan zijn neus voorbij, maar tegen Adele was ook moeilijk op te boksen dit jaar. Ik ben in ieder geval al heel trots dat hij de eerste Marokkaan is die een Grammy award heeft gewonnen en zich voor het derde jaar opeen voor een nominatie heeft geplaatst.

Ook zag je in de uitzending van de Grammy awards in een flits naast Diana Ross de Arabische diva Haifa Wahbe zitten. Haifa verscheen op die avond in een Versace dress van de herfstcollectie 2009. Ik heb werkelijk geen idee wat ze daar deed en hoe ze daarvoor uitgenodigd werd, maar het is goed om te zien dat Arabische celebrities steeds internationaler worden.

Ook de welbekende Marokkaanse verslaggever Simo Benbachir was aanwezig om alles voor de Marokkaanse tv vast te leggen. Simo is een soort van Marokkaans/Arabische Perez Hilton, maar dan zonder het over-the-top gedrag. Een van zijn verslagen over RedOne kan je hier bekijken in het darija.

2 opmerkingen:

  1. Waarom kiezen ze voor zo een slechte zangeres als Haifa.. Haar stem is lelijk en haar uiterlijk is ook geknutseld. Als ze een Arabische zangeres willen uitnodigen dat wel echt goed kan zingen dan moet de Najwa Karam zijn... x ps: alhoewel ik al bijna een half jaar helemaal geen muziek meer luister heb ik er wel een mening over :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik met je eens hoor, die meid kan absoluut niet zingen, maar ik vind stiekem wel haar liedjes leuk haha :) En denk dat het in deze wereld vooral om je netwerk draait dan om je talenten..

    BeantwoordenVerwijderen