dinsdag 1 mei 2012

De oversexte beveiliging in de Primark

Enkele weken geleden bezocht ik de Primark vestiging in Rotterdam Alexandrium. Ik begin altijd rechts en maak dan zo een rondje waarbij ik eindig bij de spijkerbroeken links bij de ingang. Daar waar ook een beeldscherm staat met videobeelden, waarachter een bewaker zit die alles 'in de gaten' dient te houden.
Terwijl ik daar langs liep, hoorde ik de bewaker iets mompelen in zijn portofoon tegen een collega: een meisje.. rechtsachter in de winkel.. kom kijken.. kom kijken.. Nieuwsgierig dat ik ben - en eigenlijk meer hopend dat er geen diefstal was gepleegd door een Marokkaanse - keek ik onopvallend over zijn scherm op het beeldscherm. Wat ik zag was: BORSTEN! Vol in beeld! De smeerlap had vanuit een camera ergens hoog in de hoek ingezoomd op een nietsvermoedend meisje dat in een hoekje in de winkel een trui aan het passen was. (Ik raad het zelf niet aan, maar heel begrijpelijk als je weet dat de rijen in de Primark langer zijn dan die in de Efteling).
Het arme meisje dacht dat ze omringd door vrouwen was en wist niet dat er ergens op een andere plek in de winkel, een beveiliger volop vanuit bovenaf ingezoomd had op haar borsten. Niet veel later kwam zijn collega aangesneld. Glunderend, gniffelend en genietend van het tafereel. En nog even later kwam de derde collega erbij staan. Toen het omkleedspectakel voorbij was, vertrok er de collega weer. De andere twee gingen in- en uitzoomend op zoek naar een ander mogelijk inkijkslachtoffer.

Dus bij deze een waarschuwing. Als je dacht dat de Primark met 'waardevolle goederen' je portemonnee en telefoon bedoelen, wanneer ze je waarschuwen door de luidsprekers om op te passen.. bedoelen ze eigenlijk dat je je inkijk moet beschermen (vanuit alle mogelijke hoeken) tegen de puberende beveiliging en hun cameraspeeltjes.

11 opmerkingen:

  1. Apalling! De jeugd van tegenwoordig! Als je in Primark bent kan je beter kopen en dan terugbrengen als het je niet bevalt..

    Liefs, S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat erg! Is ook niet verstandig van de dame in kwestie, maar dat betekent niet dat dit recht te praten is.

    Liefs,

    Arabsisters.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SubhannaAllah! Bij je eerste alinea dacht ik dat er iets soortgelijks was, zoals indd diefstal. Maar inzoomen bij een meid die wat aan het passen is?! My God.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dont understand the language, but feel free to share some love over at ireminisces
    http://i-reminisces.blogspot.co.uk/p/mother.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En jij kon de dame in kwestie niet waarschuwen of de leidinggevende van de primark niet waarschuwen???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou serieus echt een probleem hebben gemaakt daar. Leidinggevende erbij gehaald en dan tekeer gaan tegen die smeerlappen! Laat iedereen het maar weten, dat zal ze wel leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik had hen onmiddellijk aangesproken en alles gefilmd met mijn smartphone...waarom heb je geen actie ondernomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je andere waarschuwt maar het was beter gewoon als je naar naar de leiding was gestapt want wie zegt dat ze volgende keer niet een stapje verder gaan en een camera monteren in de kleedkamers.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beveiligers meestal turken en negers maken zich heel erg schuldig hieraan. Vooral Turken die niet weten hoe je een meid met ABN kan benaderen.

    BeantwoordenVerwijderen