zondag 11 maart 2012

Zahia Dehar: van callgirl tot covergirl


De inmiddels 19-jarige Zahia heeft zich flink ontwikkeld zowel als model als designer en is hard op weg om haar negatieve imago te ontgroeien. De ex-callgirl heeft grote bekendheid verkregen door als minderjarige (!) aan het werk te gaan als prostituee met bekende voetballers, waaronder Karim Benzema, Sidney Govou, Hatem Ben Arfa en Frank Ribéry.

Het sexschandaal rondom Zahia leverde de voetballers het risico op voor een celstraf van drie jaar. Zijzelf kwam een stuk beter uit de affaire. Onlangs lanceerde ze haar lingerielijn op de Haute Couture week in Parijs in samenwerking met bekende Franse topontwerpers zoals François Tamarin, Bruno Legeron en Jean-Pierre Ollier en zelfs Karl Lagerfeld. Die laatste heeft ook nog eens het lookbook voor de collectie gefotografeerd. Zahia over de samenwerking: "Gefotografeerd worden door Lagerfeld is als een droom die werkelijkheid geworden is." Naast poseren voor haar eigen lingeriecollectie, staat ze ook nog eens op de cover van onder andere V-Magazine en de Italiaanse Vanity Fair.

8 opmerkingen:

  1. Is het niet ironisch hoe de bad guys altijd zo makkelijk het maken in de samenleving en krijgen wat ze willen en de good guys er voor moeten vechten en het vaak dan nog mislukt? Jammer, als je je achterwerk moet laten zien om het te maken in deze (media)maatschappij als vrouw dan pas ik liever... What about you?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sex sells, en het is heel triest, maarja zo steekt de wereld tegenwoordig in elkaar. Als je kijkt naar haar werk nu en haar collectie, verschilt het niet eens veel van haar eerder werk. Het is meer dat haar negatieve imago er vanaf begint te schudden.

      Verwijderen
  2. Je hebt gelijk meid! Ze showt nu ook haar achterwerk maar nu is het "normaal" als lingerie model... Heel triest dat de wereld zo in elkaar zit. Weetje wat ik nu zo mooi vind, als een moslima het ver schopt daar heb ik pas respect voor. Ik weet namelijk uit wat voor een wereld ze komt en dat ze haar doel bereikt heeft heeft haar vele inspanningen gekost, maar altijd trouw is gebleven aan haar zelf en haar geloof. En niet alleen moslima's verdienen mijn respect maar iedereen die doelen heeft in het leven maar ondanks de vele tegenslagen z'n waardigheid behoud;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gesproken! It's all about dignity and selfrespect! :)

      Verwijderen
  3. btw jouw blogbericht geeft me inspiratie voor mijn eigen blog haha.Watch me ik ga hier nog dieper op in mijn eigen blog deze week;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze weet wel van aanpakken. En dat als 19-jarige! Maar zoals je zegt Soumaya, het verschilt indd niet. Lingerie?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb expres de foto's van haar collectie en de modeshow niet geplaatst, beetje pikant haha

      Verwijderen